Audio kurs

Puna cena Akcijska cena Trajanje č/d Termin Dani Vreme
60000 / 100/25 15/12/2017-26/04/2018 uto,čet 17:00-20:30

Teorija zvuka

Šta je zvuk, fenom zvuka, brzina, talasna priroda zvuka. Frekvencije. Spektralni sadržaj zvuka. SPL. RMS

Akustika

Pojam akustike. Objektivna, fiziološka, subjektivna i elektroakustika. Primena različitih materijala u svrhu akustičke obrade prostora koji se koriste u procesu audio produkcije. Principi akustike pri obradi zvuka na živim nastupima, pod različitim uslovima.

Mikrofoni

Istorija. Vrste i primena. Važnost izbora odgovarajućih mikrofona za različite potrebe snimanja. Stereo tehnike snimanja (X-Y, Mid-side, Blumlein pair…)

Procesovanje zvučnog signala

– Frekventni/Spektralni procesori: EQ, Enhancer, De-esser, Exciter, Harmoniser

– Procesori zvučnog nivoa: Compressor, Pre-amp, Maximiser, Expander, Gate, Limiter

– Vremenski procesori: Reverb, Delay, Flanger, Phaser, Chorus

Ekvilajzeri

Vrste ekvilajzera. Detaljno upoznavanje sa frekvencijama i tretiranjem različitih izvora.

Kompresori

Šta je kompresor? Primena i uloga kompresije u muzičkoj produkciji. Limiter. Multi Band Kompresori.

Efekti

Reverb, delay. Upotreba, mogućnosti, tipovi.

DAW (Pro Tools, Cubase, Logic).

Digital Audio Workstation (DAW), kao jedan od osnovnih alata u muzičkoj produkciji današnjice.

Detaljno upoznavanje sa Pro Tools-om, kao DAW standardom u profesionalnoj muzičkoj produkciji. Osnovne i napredne funkcije.

Setup, snimanje, editing, mixdown. Plugins.

MIDI

Osnovna objašnjenja, korišćenje u audio produkciji. Midi snimanje, korišćenje digitalnih semplera zvuka i midi instrumenata. Konvertovanje midi instrumenata u audio, export midi-ja u različite formate.

Mixing Consoles

Digitalne i analogne miksete. Pregled kroz istoriju, primenu, i upotrebu u audio produkciji današnjice.

– Allen&Heath GSR24m studio konzola/radna stanica.

Upoznavanje, signal flow, routing, patch bay. Motorizovani fejderi. Kontrola DAW preko konzole.

Tehnike snimanja

Tokom kursa audio produkcije na Računarskom fakultetu polaznici će imati priliku da vežbaju snimanje različitih instrumenata i vokala. Uz muzičare koji će svirati, svaka grupa studenata će snimiti po jednu numeru. U numeri će biti zastupljeno snimanje bubnjeva, bas gitare, akustične i električne gitare, klavijature, vokala, pratećih vokala, gudačke ili duvačke sekcije, zavisno od numere i aranžmana.

Snimanje na živim nastupima (klub, pozorište, velika scena). Studenti će sa mobilnom opremom za snimanje imati zadatak da snime predstavu, nastup benda u klubu ili na nekoj većoj manifestaciji.

Editing

U okviru editovanja snimljenog materijala, biće obrađene tehnike i pristupi editovanju. Editing mora biti urađen tako da snimljeni materijal bude spreman za mixing proces. Primena će ići od bubnjeva, gitara, pa sve do vokala.

Mixing

Mixing proces predstavlja pretposlednju kariku u muzičkoj produkciji današnjice. U okviru tog procesa, mi kombinujemo sve muzičke elemente numere kojom se bavimo. Koristimo procesore zvučnog signala: frekventne, vremenske, dinamičke. Sve to stavljamo u jednu celinu, koja na kraju predstavlja jedan stereo audio fajl. Taj fajl je sada spreman za mastering. Mixing proces mora biti urađen sa maksimalnom upotrebom našeg trenutnog znanja, kao i opreme kojom raspolažemo.

Mastering

Mastering je proces koji je dobio na značaju krajem prošlog veka. Većina producenata je prešla sa analogne na digitalnu opremu, što je dovelo do nekih pogodnosti, ali naravno i problema. Mnogi od njih nisi dobili rezultate koje su imali koristeći analognu opremu, uglavnom što se tiče lepote, prirodnosti i transparetnosti zvuka, pa su se, shodno potrebama tržišta, pojavili audio inženjeri koji su nudili usluge “poboljšavanja i dorađivanja“ zvučnog materijala. Koristeći analognu i digitalnu opremu, uspevali su da reše probleme RMS-a, EQ-a, i uopšteno gledajući, lepote čitavog finalnog snimka. Međutim, i među njima počinje takmičenje (ko će imati veći RMS – šta je RMS će biti detaljno obrađeno na kursu), i to dovodi do takozvanog “loudness war-a“, koji traje i danas.

Na kursu audio produkcije u procesu masteringa koristićemo kako analogne, tako i digitalne resurse za obradu zvuka. Detaljno ćemo ući u problematiku loudness war-a, jer je to jedan od gorućih problema današnje audio produkcije, i muzike uopšte. Pokušaćemo da naučimo studente kako da dobiju optimalan nivo RMS-a, koji će očuvati lepotu celog snimka.

Svaki polaznik će po završetku kursa audio produkcije na Računarskom fakultetu biti obučen da:

– Na različite načine usnimi vokale, muzičke instrumente, i bilo koje druge izvore zvuka

– Uradi editing snimljenog materijala i spremi za mixdown

– Uradi mixdown pripremljenog materijala, koristeći DAW, analognu ili digitalnu miksetu, uz obradu zvuka ekvilajzerom i kompresorom, kao i dodavanjem različitih efekata (reverb, delay, chorus…)

– Finalizuje fajl kroz mastering proces, tako da fajl bude spreman za medije (radio ready)

– Poseduje znanje da na živom nastupu usnimi band u DAW, po kanalima, kao i da “sredi” frekvencije instrumenata i dinamiku benda koji nastupa

– Bude spreman za dalje usavršavanje u okviru audio inženjeringa i produkcije zvuka

 

Naš studio

Prijava